Girişimci olmak, cesaret isteyen bir yolculuktur. İlham kaynağı, sizi bu yola hazırlayan deneyimler ve zorluklarla başa çıkma gibi özellikler girişimci olmanın temelleridir diyebiliriz. Belirli tecrübelerden sonra girişimci olmaya ve kendi markanızı oluşturmaya karar verdiyseniz, bu yola çıkmadan önce ilk olarak girişimci olmaya uygun olup olmadığınızı anlamak için kendinize sormanız gereken bazı sorular vardır. Yazımızın devamında ele alacağımız bu sorulara yanıt vererek, sizde girişimcilik ruhu olup olmadığını öğrenebilirsiniz.
1- Neden Girişimci Olmayı İstiyorsunuz?
Birçok girişimcinin kişilik özellikleri, değerleri ve nitelikleri ortak olsa da her girişimcinin çıktığı bu yolculuğun eşsiz olduğunu söyleyebiliriz. Bu yüzden neden girişimci olmayı istiyorsunuz sorusuna herkes farklı cevaplar verebiliyor. Bu soru üzerinde biraz düşündükten sonra, kendinizce bir cevap ortaya koymaya çalışmalısınız.
Çoğu insan, hayatta riskler alarak ve kendine duyduğu güven duygusuyla bir yerlere gelebilmiştir. Geçmişte yaşanılan deneyimler, girişimci olmak konusunda size ilham kaynağı olmuş olabilir. Ancak girişimciliğin cesaret işi olduğunu göz önünde bulundurarak, cesaretinizi nereden aldığınıza ilişkin de bir temeliniz olması gerekebiliyor.
2- Hikayeniz Nedir?
Birçok insan hikaye dinlemeyi sever. Özellikle girişimcilik ruhunun arkasındaki hikayeler, markaların güvenilirliğini oluşturan en temel etmendir diyebiliriz. Bir girişimci olacaksanız, hikayenizin ne olduğunu bilerek markanızı özelleştirebilirsiniz. Yaşam deneyimlerinizden gerçekçi ancak özgün bir hikaye derlerseniz, markanıza itibar kazandırabilir ve hitap etmek istediğiniz kitleye kolay bir şekilde ulaşabilirsiniz.
3- Değerleriniz Nelerdir?
Bir birey olarak temsil ettiklerinizi ve temel olarak önem verdiğiniz değerleri bilirseniz, markanızı daha kolay bir şekilde tanımlayabilirsiniz. Değerler insanlara amaç veren etmenlerdir ve gideceğiniz yönü de yine değerleriniz belirler. Markanızın temel değerleri nelerdir? sorusuna yanıt arayarak, işinizi ilerletmeniz de mümkün olabilir.
4- Rahatsız Olmak Hakkında Ne Düşünüyorsunuz?
Kendinize ait rahatlık bölgeniz olabilir. Ancak girişimcilerin bu rahat bölgeyi terk etmeleri, yani rahatsız olma düşüncesine alışmaları gerekebiliyor. Girişimcilerin pek çoğu, rahatsız olma düşüncesiyle yeni zorluklara göğüs gerdiklerine ve motivasyonlarının bundan sonra nasıl arttığına dair hikayeler paylaşırlar. Sizler de rahatsız olma düşüncesine açık olarak endişelerinizi bir kenara bırakabilir ve deneyimlerinizi arttırabilirsiniz.
5- Geride Ne Bırakmayı Arzu Ediyorsunuz?
Bir girişimcinin yolculuğunun başında sorması gereken belki de en önemli sorulardan birisi, geride ne bırakmak istenildiğidir. Girişimcilik yolculuğunuzda bırakacağınız miraslar, sizin gurur kaynağınız olabilir.
Miras denildiği zaman, pek çok insanın aklına büyük şeyler gelmektedir. Ancak, gelecekte geriye dönüp baktığınızda gurur duyduğunuz fikirlerinizi de birer miras olarak değerlendirebilirsiniz. Girişimcilik yolculuğunda nasıl bir iz bırakmak istediğinize karar vermek, yolculuğa ilk adımı atmak olacaktır.
Neticede her girişimci çıktığı bu yolculuğun herhangi bir yerinde başarısızlıklarla karşılaşsa bile, başarısızlıklar beraberinde gelişme, çabalama, öğrenme ve ders çıkarmayı da getirecektir. Cesaret, sabır ve zaman girişimcilik yolunda pes etmeden devam etmenizi sağlayacak anahtarlar olacaktır.