KategorilerGirişimcilik

Girişimciler için İtibar Yönetimi Nedir?

İtibar yönetimi, herhangi bir markanın kişilerin gözünde itibarını yüksek göstermek için yapılan online bilgilendirme ve yöntemlerin tamamı olarak tanımlanabilmektedir. Markanın itibar yönetiminin bir kerelik olarak iyileştirilmesi, yalnızca kısa vadede belirli sonuçlarına alınmasına neden olacağından, günümüzde itibar yönetiminin genel bir firma taktiği olarak yerleşmesi gerektiğinin altını çizmemiz gerekiyor.

Günümüzde İtibar Yönetiminin Önemi

Markanızın itibarını etkin bir şekilde yönetebilmenin hiçbir zaman bu kadar kritik olduğu bir dönem olmamıştır.

Sınırsız miktarda bilginin tüketicilerin parmaklarının ucunda olduğu bu çağda, ekonomi hiç böylesine şeffaf olmamış ve tüketicilerin deneyimlerini markalarla paylaşmaları konusunda da hiç böylesine kolaylık sağlanmamıştı. Bu nedenle online itibarlarını yönetme açısından agresif bir yaklaşım sergilemeyen girişimciler, masraflı problemlere kendilerini hazırlamalıdırlar.

Çevrimiçi bir markayı yönetme konusunda her girişimcinin temel bir bilgisi olmalıdır. CEO, satış ekibi ve müşteri destek ekibine kadar tüm şirket çalışanları artık itibar yönetimine dâhil olmalıdır. Yani itibar yönetimi artık yalnızca pazarlama ekibi ve halkla ilişkiler ekibinin sorunu değildir.

Online İtibar Yönetiminde İzlenmesi Gereken Adımlar

Online itibar yönetimi, çağımızın gerekliliği halini almıştır. Bu nedenle online itibar yönetiminde izleyeceğiniz adımlar, markanızın hem sanal hem de gerçek varlığını sürdürmesi açısından önemlidir.

Bu adımları listelersek;

  • Şirket adınızı araştırırken, arama motorlarında ön plana çıkıp çıkmadığınızı kontrol edin.
  • Şirketinizdeki yöneticiler için web sitesi biyografileri oluşturun.
  • Ürün tanıtım videoları, referanslar, blog gönderileri, müşteri yorumları gibi içeriklere yer vererek agresif içerikler oluşturun.
  • Sağlam bir SEO stratejisiyle online itibar yönetimi gerçekleştirin.
  • Şirketinizin tüm sosyal medya platformlarında yer aldığından ve içerik yayınlama konusunda agresif olduğundan emin olun.

Bu adımlar, herhangi bir şirketin oldukça güçlü bir çevrimiçi itibarla doğru yönde ilerlemesini sağlayacak adımlardır. Çevrimiçi itibarınızı oluşturduktan sonra, itibarınızın muhtemel krizlerden korunması ve güçlendirilmesi için gerekli önlemleri alabilirsiniz.

Web Sitenizin Birkaç Arama Sonucunda Görünmesi Yeterli Değildir

Arama motorlarının ilk sayfalarında görüntülenen sonuçlar, işletmelerin ya da kişisel online itibarın temelini oluşturmaktadır. Yani markanız arama motorunda elde edilen sonuçlarda ilk 10 içerisindeyse, bu durum tüketicilerin sizden ürün satın almaya karar vermesi üzerinde ciddi bir etki oluşturacaktır.

Yalnızca kendi web siteniz üzerinden marka adınızla ilgili arama sonuçlarında ilk sıralarda yer almanız yeterli olmayacaktır. Burada, en az 10 sıranın tamamını işgal etmeniz gerekliliğinden bahsedilmektedir. Yani kendi web sitenizdeki sayfaların arama sonuçlarında çıkmasını esas almak gerekiyor. Olumlu eleştiriler, müşteri referansları ve medya içerikleri tüketicilerin markanızı tercih edebileceği güvenilir bir ortam oluşmasını sağlayacaktır.

Yeni Şirketler Markalarını Piyasaya Çıkarmadan Önce İtibar Yönetimine Başlamalıdırlar

Yeni bir şirket kuracak girişimcilerin çevrimiçi itibar yönetimine ne zaman önem vermeye başlamaları gerektiği sorusunun cevabı, şirketi kurmadan öncesi olacaktır. Yeni bir markayı planlamanın ilk aşamasından itibaren itibar yönetimi yapmaya odaklanmak, markanızı piyasaya çıkardığınız zaman size ek bir altyapı oluşturacaktır.

Online Negatif İçeriklerin Üstesinden Gelinebilir

Çevrimiçi ortamda markanız hakkında oluşturulduğu zaman, bunların etkilerini azaltacak bazı stratejiler belirlemek gerekebiliyor. Bunun için, negatif içerikleri elimine eden daha etkin ve olumlu içerikler sunmak önemli olmaktadır.

Bununla birlikte, negatif içeriklerin etkilerini hafifletseniz bile, bu etkinin hiçbir zaman ortadan kalkmayacağını göz önünde bulundurmanız önemlidir. Bu yüzden mümkün olabildiğince negatif içerikler yayılmadan önce önlemler almakta yarar vardır.

Negatif içeriklerin oluşmasını önlemek, onları bastırmaktan çok daha kolay bir seçenek olacaktır. Fakat olumsuz içerikler ortaya çıksa bile, her şey için çok geç sayılmaz. Bir işletme, doğru bilgi ve yardımlar eşliğinde markasının kontrolü kısa zamanda yeniden ele geçirebilir.

Yalnızca Markanızın Değil, Firmanızın Yöneticilerinin de Çevrimiçi İtibarlarını Yönetmelisiniz

Sadece markanızın itibar yönetimini yapmanın yeterli olmadığı bazı zamanlar vardır. Bu durumda şirketinizde bulunan kilit yöneticiler için de itibar yönetimi stratejileri geliştirmek ve uygulamaya geçirmek gerekebiliyor. İnsanlar, iş yapmayı düşündükleri şirketler hakkında inceleme ve araştırma yapmaktadırlar. Bu araştırmalar, şirkete dâhil olan insanları da araştırmayı kapsıyor. Bu nedenle şirketinizde çalışan insanlar hakkında da itibar yönetimi yapmak önemli bir hale gelebiliyor.

Bir şirketin bütün kilit yöneticileri açısından temiz bir online itibara sahip olması son derece önemlidir. Bunu yapabilmenin ilk adımı ise, her bir yöneticinin web siteniz bünyesinde özel bir biyografi alanının bulunmasını sağlamanızdır. Daha sonra bu sayfalarla ilgili olumlu içerikler yayınlandıkça arama motorlarında üst sıralara tırmanabilir ve itibar ile güvenilirlik kazanmanız mümkün olabilir.

İtibar Yönetimi Takibi İçin Yardım Alabilirsiniz

İtibar yönetiminde itibar kazanmaya veya zarar gören itibarı onarmaya çalışırken, uzman yardımı alma konusunda herhangi bir yanlış yoktur. Tüketiciler işletme adınızı aradıkları zaman, genellikle işinizin kapsamları hakkında edindikleri ilk izlenimler, onların size bağlı bir hale gelmesi için anahtar görevi görecektir. Bu nedenle itibar yönetimine yatırım yapmaktan çekinmemelisiniz.

Genellikle çevrimiçi ortamda fazlasıyla içerik yayınlamak, itibar yönetiminde izlenmesi gereken bir strateji olmayabiliyor. Arama motoru optimizasyonları yapmak, içerik yayınları için doğru yerleri tercih etmek, medyayla ve satış noktalarıyla doğru ilişkiler oluşturmak çoğunlukla büyük bir bilgi birikiminin eseridir. Bu yüzden itibar oluşturma ve itibar takibi konularında sıkıntı yaşadığınız durumlarda, uzman yardımı almanın faydalarını görebilirsiniz.

Halkla İlişkiler ve İçerik Pazarlamasının İtibar Yönetimindeki Yeri

Online itibar yönetiminin birçok değişkeni vardır. Halkla ilişkiler ve içerik pazarlamasını, size gerçekten hizmet edebilecekleri alanlar olan içerik oluşturma alanında kullanmayı tercih etmelisiniz. Fakat yeni oluşturulan içeriklerin görevlerini yerine getirdiklerinden ve arama motoru sonuçlarında üst sıralara çıkmanıza yardımcı olup olmadıklarını dikkate almanızda yarar vardır.

Girişimcilerin çevrimiçi itibar yönetiminde yaptıkları genel hataların başında, içeriklerin sıralanmasında SEO yardımı almamaları yer alıyor. SEO için halkla ilişkiler ve içerik pazarlaması ekiplerine güvenmek yeterli olmayacaktır. Ürünlerinizin çevrimiçi ortamda görünürlüğünü denetleyen ve insanların sizi çevrimiçi ortamda bulabilmelerini sağlayan bir SEO uzmanıyla anlaşmanızda yarar vardır. Arama motoru optimizasyonuna odaklanmayan bir itibar yönetimi, istenen sonucu elde etmekte yetersiz kalır.

Sosyal Medyaların İtibar Yönetimindeki Rolleri

Şirketinizin sosyal medyalar üzerinde kamuoyuyla kurduğu etkileşimi ve kullanıcıların sosyal medyalarda markanız hakkında söylediklerini yönetmek, olumlu bir online varlık oluşturmak için hayati önem taşımaktadır. Aksi halde, sosyal medyalar şirketiniz için ciddi bir sorun haline gelebilir. Günümüzde sosyal medyalar, genellikle pazarlama stratejilerinin ana kaynakları haline geldiğinden, sosyal medyaları kullanıcılarla etkileşim içerisinde olmak için aktif bir şekilde kullanmak ve yönetmek gerekiyor.

Şirketinizin sosyal medyalardaki hesaplarına içerik göndermek konusunda saldırgan bir tutum sergilemelisiniz. Pazarınız için uygun olabilecek bütün sosyal ağlarda hesap oluşturmaya ve bu hesaplarda aktif olmaya dikkat etmelisiniz. Sosyal medyalardan şirketinize ulaşacak kişilere övgü, eleştiri veya müşteri desteği gibi konularda yanıt verme konusunda da aktif olmalısınız. Şirketinizle ilgili olan hashtagleri düzenli olarak kullanmaya ve şirketiniz ve ürünleriniz hakkında gelen postalara detaylı yanıtlar vermeye özen göstermelisiniz. Postaları göz ardı ederseniz, sosyal medyalar üzerinde şirketinizle ilgili olumsuz eleştirilerin yayılmasına zemin hazırlayabilirsiniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir